انفجار درون

پربارترین و بهترین خوشه ها ی گندم به طرف زمین آویزان هستند.

انفجار درون

پربارترین و بهترین خوشه ها ی گندم به طرف زمین آویزان هستند.

یک ضیافت، یک مصاحبه و یک شب خاطره انگیز با قهرمان ملی

علی دایی در مصاحبه اختصاصی با نادر جهانفرد خبرنگار ارشد پارس فوتبال دات کام در آمریکا:

به انتقادات آنها اهمیتی نمی دهم

بازیکنان بحرین کل بازی به ما فحاشی می کردند

در بازیهای خارج از خانه بهتریم

کریمی در این بازیها دوباره متولد شد

شب گذشته در شهر پالو التو در شمال کالیفرنیا این سعادت نصیب من شد تا دعوت به ضیافتی شوم که توسط بزرگترین تیوریسین فوتبال ایران در این سوی اقیانوس، پژمان نوزاد برای ورود قهرمان ملی ما علی دایی به امریکا ترتیب داده شده بود.
حدود به صد و پنجاه نفر از با نفوذ ترین افراد ایرانی و امریکایی این منطقه به دیدار بزرگترین فوروارد تاریخ اسیا امده بودند تا به وی خوش امد گفته باشند. در میان مدعوین و به دعوت پژمان نوزاد چهره بازیکن اسبق ولی سرشناس تیم ملی امریکا و مدیر و همه کاره کنونی باشگاه سن حوزه ارت کوییک نیز به چشم میخورد.
بعد از امدن تمامی دعوت شدگان به این ضیافت، پژمان به همگی حضار ورود علی دایی این قهرمان ملی ایران راخوش امد گفت و به نمایندگی از طرف تمامی ایرانیان مقیم امریکا دستکش های بوکسی را که قهرمان افسانه ای بوکس جهان محمد علی امضاء کرده بود به عنوان یادبود تقدیم علی دایی کرد! پژمان گفت،
این برای ما افتخار بزرگیست که علی دایی را در حضور خود داریم واین هدیه ناقابلیست که از طرف تمامی ایرانیان تقدیم حضورش میکنیم!

بعد از مراسم اولیه دایی شروع به دادن امضاء و گرفتن عکس با هواداران ببیقرارش کرد و در کنار صرف غذا و نوای موسیقی اصیل ایرانی، این حقیر فرصتی یافت تا صحبتی داشته باشد با این قهرمان ملی.
از او از بازی اردن پرسیدم. میخواستم ببینم شانس ما را برای صعود چگونه میبیند.
دایی در پاسخ سوال ما گفت،
شک نکنید که ما این بازی را خواهیم برد. بچه ها اماده اند تا کار را در اردن تمام کنند. اصولا ما خارج از ایران همیشه بهتر بازی میکنیم و اینبار با یکدیگر هم پیمان شده ایم که کار اردن را یکسره کنیم!
نادر،
همه ما کم و بیش اگاهیم که اردنی ها دست به هرگونه حربه ای خواهند زد تا ما را در این بازی عصبی کنند و از نظر روانی شرایط را متشنج کرده و از ان سود بگیرند. ایا برای مقابله با ضد فوتبال احتمالی انها راه حلی را اندیشیده اید یا خیر؟

دایی،
جام اسیایی چین تجربه گرانبهایی برای بچه ها بود. ما از ان تجربه تلخ چیز های بسیاری را اموختیم و اینبار با چشم باز به مقابله با اردن خواهیم رفت. ما میدانیم که چه مشکلاتی را در سر راه داریم و اینبار با اعتماد به نفسی بالا یک فوتبال کاملا متفاوت از بازی قبلی خودمان را به نمایش خواهیم گذاشت. نه تنها شاهد یک بازی عالی از ایران خواهید بود بلکه این حرف من را به گوش همه برسانید، ما پیروز میدان خواهیم بود!
نادر،
برای پیروزی پر گل بر تیم ناجوانمرد بحرین به شما تبریک میگویم. لطف کن از بازی انروز بگو.

دایی (با لبخندی شاد)
نادر جان، از انتقام ما خوشت امد یا نه؟
بچه ها قبل از بازی به همدیگر قول داده بودند تا با بحرینی ها جدالی سخت داشته باشند و انتقام آن بازی در منامه را از انها بگیرند.
از ابتدای بازی بحرینی ها به فارسی و عربی هر چه میخواستند بار ما کردند و بازیکن شماره 2 انها در همان ابتدا حرف های رکیکی را به فارسی به من گفت!
من جوابش را ندادم و خونسردی خودم را حفظ کردم. ولی بعد از این که گل دوم خودم را به دروازه بحرینی ها وارد کردم، رفتم به طرف همان بازیکن و بهش گفتم، اینم جواب فحاشی هات!!
بعد از گل چهارم ما، بحرینی ها طبق روال همیشگی دست به دامن ضد فوتبال شدند ولی دیگر برای انها دیر شده بود و بچه ها این پیروزی شیرین را تقدیم کردند به ملت غیور ایران!
نادر،
از علی کریمی بگو.

دایی،
براستی علی کریمی ستاره ای بود که در این مسابقات دوباره متولد شد!
وی توانایی های اصلی خود را در این بازی ها به رخ اسیا کشید و من به او برای بازی های زیبایش تبریک میگویم.
کریمی با استعداد خدادادی خودش همه را شگفت زده کرد و از این به بعد تمامی راه های ترقی برایش باز است!
نادر،
از وظیفه جدیدت در تیم ملی راضی هستی؟

دایی،
برای من مهمترین نکته این است که وظیفه خودم را در تیم انجام دهم تا تیم به سر منزل مقصود برسد. در حال حاضر من با فضا سازی های مثبت به باقی بازیکنان این شانس را میدهم تا زهر خودشان را بریزند و بازی بدون توپ من باعث کشاندن یکی دو بازیکن به طرف من میشود. در همین بازی ها اگر توجه کرده باشید به دفعات با فضا سازی باعث شدم که دیگر بازیکنان گل بزنند و در یکی دو مورد هم وقتی بازیکنان حریف (بحرین) توجهشان به مهار دیگر بازیکنان ما شد خودم گلزنی کردم.
وظیفه من امروز کمی با گذشته فرق میکند. مادامی که پیروز بشیم و از حریف امتیاز بگیریم من وظیفه خودم را انجام داده ام.
نادر،
در مورد روزنامه هایی که فقط برای فروش بیشتر مطلب های عجیب و غریب و با غرض و مرض در ارتباط با شما مینویسند چه فکر میکنی؟
دایی،
من اصلا به انها توجه نمیکنم.
من یک بازیکن حرفه ای هستم و به قول معروف کسی را که حساب پاک است....از محاسبه چه باک است!
گرانبها ترین شاهد برای علی دایی زمانیست که میلان ماچالا یا زیکو و دیگران اینچنین از بازی من تعریف میکنند. دیگر با وجود شاهدانی حرفه ای مثل اینها جایی برای اینکه من از خود دفاع کنم باقی نمیمایند!
بگذارید هر چه که این روزنامه نما ما دلشان میخواهند بنویسند. من به انها اهمیت نمیدهم!
نادر،
از خداداد بگو،

دایی،
عزیزی بازیکن بزرگیست!
ولی این وظیفه برانکو است که بازیکنان را اون جوری که صلاح تیم است انتخاب کند. برانکو به دنبال توانایی های خاصی در بازیکنان است و نظر وی در حال حاضر این است که خداداد ان توانایی های خاص را که به درد این تیم بخورد ندارد. باید به تصمیم سر مربی احترام گذاشت!
نادر،
با نبود مهدوی کیا در بازی با اردن چه مقدار لطمه به این تیم خواهد خورد؟
دایی،
مهدی یکی از حرفه ای ترین بازیکنان ایران است. وی نشان داد که بازی برای یک تیم تمام عیار اروپایی چگونه میتواند بر روی یک بازیکن اثر گذار باشد. جای مهدی در این تیم بسیار خالی خواهد بود.
ولی متاسفانه این اتفاقات در فوتبال زیاد می افتد و ما با عوض کردن تاکتیکمان در اردن به پیروزی خواهیم رسید.
اردن تیم خوبی دارد ولی حساب ما با انها جداست. به شما ثابت خواهد شد!
نادر،
از AFC و FIFA بگو،

دایی،
ما باید راه های برخوردمان با AFC را تغییر دهیم. هر چه که بیشتر نفوذ داشته باشیم بیشتر نتیجه خواهیم داد. اوضاع به خودی خود تغییر نمیکند. باید عمل کردو زود هم عمل کرد. AFC سر ما را در چین برید!
..........در این هنگام الکسی لالاس مدیر تیم سن خوزه ارت کوییک به جمع ما پیوست و شروع به خوش و بش با دایی کرد.
از الکسی خواستم تا نظرش را در مورد دایی ابراز کند.
لالاس،
دایی بازیکن بسیار بزرگی است. زدن نود و نه گل ملی و شکستن رکورد پوشکاش کار هر کسی نیست!
متاسفانه من شانس این را نیافتم تا در فرانسه مقابل او بازی کنم. (لالاس با لبخندی سر خود را تکان میدهد). خیلی دلم میخواست که در آن بازی تاریخی حضور داشته باشم ولی متاسفانه سمپسون (مربی سابق امریکا) به من مهلت بازی نداد و من همیشه از این قضیه متاسفم. به ایران برای این پیروزی تبریک میگویم. اما تیم امریکا عجب جام جهانی وحشتناکی را پشت سر گذاشت!
نادر،
سمپسون الان در کجاست؟
لالاس،
وی تا چند روز دیگر مربی تیم لوس انجلس گالاکسی خواهد شد.
-----------------------------------------------------------------
قابل توجه است که هر دو تیم لوس انجلس گالاکسی و سن خوزه ارت کوییکس به یک گروه تعلق دارند و هر دو تیم برای امضاء کردن یک قرارداد با علی دایی در حال تلاشند!
به جرات میتوان گفت که حضور مدیر و همه کاره تیم سن خوزه ارت کوییک در میهمانی دیشب هیچگونه عملی اتفاقی نبوده!!

براستی که برای من این افتخاری فراموش نشدنی بود تا باری دیگر با کاپیتان افسانه ای تیم ملی ایران روبرو شوم و اقایی، افتادگی، و حرفه ای بودن وی هیچگاه از خاطر این حقیر محو نخواهد شد.
در پاییان میبایست از دوست بسیار عزیزم و کارشناس محترم اقای پژمان نوزاد که افتخار همکاری با او در پارس فوتبال را هم دارم برای دعوت من به این ضیافت فراموش نشدنی تشکر کنم.
پژمان جان، متشکرم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد